REGULAMIN WYCIECZEK – wersja do pobrania (PDF)
REGULAMIN WYCIECZEK
organizowanych przez Oddział Tatrzański PTTK w Zakopanem
INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy regulamin uczestnictwa dotyczy wszystkich wycieczek organizowanych przez koła i komisje Oddziału Tatrzańskiego PTTK w Zakopanem, zwanych dalej „Organizatorem”.
- Wszyscy uczestnicy wycieczek, zwani dalej „Uczestnikami”, zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu.
ZAPISY NA WYCIECZKĘ
- Informacja o organizowanej wycieczce umieszczana jest w gablocie ogłoszeniowej przy siedzibie Oddziału w Zakopanem ul. Krupówki 12 oraz na stronie internetowej Oddziału najpóźniej 7 dni przed datą wycieczki.
- Zapisy na wycieczkę przyjmowane są bezpośrednio w biurze Oddziału (adres jw.) oraz telefonicznie tel. 18 20 157 20, 18 20 630 12 w godzinach pracy biura.
- Osoby, które znalazły się na liście uczestników wycieczki, zobowiązane są uiścić opłatę za udział w niej w biurze Oddziału do czwartku przed jej rozpoczęciem, a wyjątkowo najpóźniej w jej dniu u prowadzącego wycieczkę.
Ostatni przypadek nie dotyczy osób nie będących członkami PTTK.
- Uczestnictwo w wycieczce należy potwierdzić swym podpisem na liście u prowadzącego wycieczkę. Jest to też potwierdzenie właściwego stanu zdrowia, wyposażenia, min. w potrzebne środki medyczne oraz technicznych umiejętności niezbędnych przy specyfice konkretnej wycieczki.
- Uczestnicy wycieczki, na jej czas, ubezpieczają się indywidualnie we własnym zakresie. Członkowie PTTK posiadają ubezpieczenie NNW w ramach opłaconej składki członkowskiej.
- W przypadku rezygnacji z wycieczki, dokonana wpłata nie podlega zwrotowi. W uzasadnionych indywidualnych okolicznościach istnieje możliwość zwrotu wpłaty.
- Pierwszeństwo w zapisach na wycieczkę mają w kolejności:
– członkowie Oddziału Tatrzańskiego PTTK w Zakopanem (ze szczególnym uwzględnieniem Członków Honorowych i Zasłużonych tego Oddziału),
– członkowie PTTK innych oddziałów,
– pozostali zgłaszający się.
- Organizator wycieczki ma prawo odmowy zapisu na wycieczkę osobom, które nie stosowały się do niniejszego regulaminu na poprzednich wyjazdach.
- Małoletni mogą brać udział w wycieczce wyłącznie pod opieką rodziców lub opiekuna prawnego, który przedłoży dokument potwierdzający taką opiekę.
SPRAWY ORGANIZACYJNE
- Organizator wyznacza kierownika wycieczki, który odpowiada za sprawy organizacyjne (lista obecności, opłaty itp.). w wyjątkowych wypadkach może być nim również przewodnik prowadzący wycieczkę.
- Zarówno uczestnicy jak i prowadzący wycieczkę zobowiązani są do przestrzegania ogólnie przyjętych norm prawnych i zasad współżycia społecznego.
- Uczestnicy wycieczki zobowiązani są do przestrzegania reguł i wymogów określonych w planie wycieczki oraz do poleceń tych którzy ją prowadzą. W szczególności dotyczy to terminów związanych z realizacją wycieczki, zasad bezpieczeństwa, ewentualnych zmian w trakcie wycieczki wynikłych z przyczyn obiektywnych lub losowych. Niedostosowanie się do powyższego zapisu może skutkować wykluczeniem danej osoby z wycieczki, z dalszymi tego konsekwencjami na odpowiedzialność tej osoby.
- Prowadzący wycieczkę powinien posiadać apteczkę z podstawowym wyposażeniem, sprawny telefon bezprzewodowy i inne środki niezbędne do przeprowadzenia wycieczki.
UWAGI KOŃCOWE
- Udział w wycieczce traktowany jest jako dorozumiana zgoda na publikację wizerunku w ramach fotorelacji. Jeżeli uczestnik wycieczki nie wyraża na to zgody, zobowiązany jest w takim przypadku do dostarczenia takiej informacji na piśmie.
- Uczestnik wycieczki wyraża zgodę na przetwarzanie swych danych osobowych dla potrzeb PTTK, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (DZ.U.2018 poz.1000). Dotyczy to osób niezrzeszonych w PTTK.
- Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Organizatora.
- Niniejszy regulamin będzie umieszczony na stronie internetowej Oddziału Tatrzańskiego PTTK w Zakopanem.
- Powyższy „Regulamin wycieczek” został zatwierdzony przez Zarząd Oddziału Tatrzańskiego PTTK w Zakopanem w dniu 24 marca 2025 roku (Uchwała nr 3/2025)